You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

2.Ders : Katman Eklemek Ve Değişiklikler Yapmak

2.Ders : Katman Eklemek Ve Değişiklikler Yapmak

Administrator
2.Ders : Katman Eklemek Ve Değişiklikler Yapmak
]Katman Eklemek Ve Değişiklikler Yapmak

Yeni bir Flash belgesi sadece tek bir katman içerir, fakat bu belgeye istediğiniz kadar katman eklemeniz mümkündür. Her katmanı içeriğini belirtecek şekilde adlandırmak iyi bir yaklaşımdır, böylece daha sonra ihtiyaç duyduğunuz bir katmanı kolayca bulabilirsiniz.

1. Zaman Çizelgesi’ndeki ilk katmanı seçin

2. Ekle > Zaman Çizelgesi > Katman komutunu seçin. Bu işlem sonucunda seçmiş olduğunuz katman üzerine yeni bir katman oluşacaktır.


3. Adlandırmak üzere yeni katmana çift tıklayın ve ilgili alana “yeni katmanım” yazın. Katman Adı kutusunun dışına tıklayarak yeni ismin atanmasını sağlayın. Katmanların isimlendirmesin de türkçe karakterler, boşluk ve rakamları dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz.

4. Katmanların üstünde yer alan kilit simgesine tıklayarak bütün katmanları kilitleyin. Bir katmanı kilitlediğinizde, bu katmanın üzerinde yanlışlıkla değişiklik yapılmasını engellemiş olursunuz.

5. Bir katmanı diğerlerinden bağımsız tek başına kitlemek istiyorsanız o katmanın sağ yanına doğru bulunan kilit işaretini tıklayrak bu işlemi yapabilirsiniz.

[Resim: fla3dz1.jpg]

]Ana Kare Oluşturmak

Her bir ana kare, Sahne’deki içerikte meydana gelen bir değişikliği gösterir. Katmanlara yeni bir anahtar kare eklemek için Ekle > Zaman Çizelgesi > Ana Kare komutunu seçin.

]Kitaplık Paneliyle Çalışmak

Kitaplık panelinde, Flash’ta oluşturulan sembollerin yanı sıra bitmap’ler, grafikler, ses dosyaları ve video klipler de dahil olmak üzere içe aktarılan çeşitli dosyaları saklar ve organize edersiniz.

[Resim: fla4dz6.jpg]


Kitaplık paneli, kitaplık öğelerini klasörler halinde düzenlemenizi, bir belgede belirli bir öğenin kaç kez kullanıldığını görmenizi ve öğeleri tiplerine göre sınıflandırmanızı sağlar. Flash’a öğe aktarırken bu öğeleri Sahne’ye veya kitaplığa aktarabilirsiniz. Bununla birlikte, doğrudan Sahne’ye aktardığınız her öğe, oluşturduğunuz her sembol gibi kitaplığa da eklenir. Böylece, tekrar Sahne’ye eklemek, düzenlemek veya özelliklerini görmek için öğelere kolayca erişebilirsiniz.

Kitaplık panelini görüntülemek için Pencere > Kitaplık komutunu seçin veya Ctrl+L [Windows] ya da Command+L [Mac OS] tuşlarına basın.

Kitaplık panelinde bir öğe seçtiğinizde, bu öğenin minik resim önizlemesi açılır. Eğer seçtiğiniz öğe bir ses dosyası ise veya animasyon içeriyorsa, önizleme penceresindeki Oynat(Play) düğmesine tıklayarak dosyayı dinleyebilir veya izleyebilirsiniz.

]Kitaplık Panelinden Öğe Eklemek

Bir Flash belgesine belirli bir kitaplık öğesi eklemek için söz konusu öğeyi Kitaplık panelinden Sahne’nin üzerine sürüklemeniz yeterli olacaktır.
Eğer açık değilse Kitaplık panelini açmak için Pencere > Kitaplık komutunu seçin. Kitaplıkdeki bir sembolü seçerek bunu sahneye sürükleyip bırakın. Bu sayede hızlı bir şekilde Kitaplık öğelerini sahneye eklebilirsiniz

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Pir Zöhre Ana Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.