You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

2017’nin En İyi Ücretli ve Ücretsiz SEO Araçları

2017’nin En İyi Ücretli ve Ücretsiz SEO Araçları

Administrator
2017’nin En İyi Ücretli ve Ücretsiz SEO Araçları
2017’nin En İyi Ücretli ve Ücretsiz SEO Araçları
[COLOR=#505050] Günümüzde ücretli ve ücretsiz olarak kullanabileceğimiz yüzlerce SEO aracı mevcut. Her araç kendine has avantajlara sahip ve farklı noktalarıyla ön plana çıkıyor. Peki hangi araçları kullanmak rutin SEO çalışmalarınızda fark yaratmanızı ve performans artışı elde etmenizi sağlayabilir? 2017 yılının bize göre en değerli ücretli ve ücretsiz SEO araçlarını sizler için derledik.
Ücretsiz SEO Araçları [COLOR=#505050] Daha çok başlangıç seviyesi SEO çalışmalarında kullanımı uygun olan ücretsiz SEO araçları, kısıtlı da olsa SEO uzmanlarının birçok konuda fikir sahibi olmasını sağlayabiliyor. Çoğu ücretsiz SEO uygulaması farklı kısıtlamalara sahip, kısıtlamaları aşmak için ücret ödemeniz gerekebilir. Bazıları da tamamen ücretsiz olmasıyla ön plana çıkmakta. İlk olarak tamamen ücretsiz olan araçları incelemeye başlayalım:
Google Search Console [COLOR=#505050] Eski ismi Google Web Yöneticisi Araçları (Google Webmaster Tools) olan bu araç, 20 Mayıs 2015tarihinde Google Search Console adını aldı. Daha önce bu değişiklikten bahsetmiştik: Google Web Yöneticisi Araçları, Google Search Console adını aldı.
[COLOR=#505050] Google Search Console, mutlaka kullanmanız gereken, temel fonksiyonlara sahip ücretsiz araçların başında geliyor. Web siteniz için geniş ölçekli inceleme fırsatları sunmasının yanında, site bağlantılarının ayarlanması, backlink profilinin düzenlenmesi, robots.txt ve sitemap.xmldosyalarının test edilmesi, mobil uyumluluk, bulunamayan sayfaların tespit edilmesi gibi oldukça önemli konularda fikir sahibi olmanızı sağlıyor. Aynı zamanda Google Analytics gibi diğer Google ürünleriyle bağlantı kurmanızı sağlayan Google Search Console, muhakkak kullanmanız gereken ücretsiz SEO araçlarının başında geliyor.
Google Analytics [COLOR=#505050] Web sitenizin arama motorlarındaki görünürlüğü ne durumda? Ne kadar ziyaretçiniz var? Sitenizde nasıl düzenlemeler yapmanız ziyaretçi sayınızı artırır? Bu sorulara cevap bulabilmeniz için mutlaka Google Analytics kullanmanızı tavsiye ederiz. Web sitenizin trafiği hakkında neredeyse her noktada bilgi verebilen Google Analytics, tamamen ücretsiz ve geniş özellikleriyle ilk kullanmanız gereken araçlardan bir diğeri. Google Analytics ile Google Search Console hesaplarını birbirine bağlayarak da arama trafiğiniz hakkında daha geniş bilgi almanız mümkün. Ayrıca Özelleştirilmiş Rapor Görünümü ve Kişiselleştirilmiş Gösterge Tabloları oluşturarak Google Analytics’i daha verimli kullanabiliyorsunuz.
Google AdWords Keyword Planner [COLOR=#505050] Türkçesiyle Google Anahtar Kelime Planlayıcı, daha çok Google AdWords kullanıcılarını hedefliyor olsa da, SEO projelerinin vazgeçilmez araçlarından biridir. Belirli anahar kelimelere ya da anahtar kelime dizilerine yönelik arama hacimlerini almanızı sağlayan ve çeşitli arama terimi tavsiyeleri veren Anahtar Kelime Planlayıcı, ücretsiz olarak kullanıma açık bir araç. Tek yapmanız gereken bir Google AdWords hesabı oluşturmak.
Google Trends [COLOR=#505050] Google Trends, insanların en çok arama yaptığı terimlerden tutun da belirli anahtar kelimelerin arama istatistiklerine kadar geniş bir yelpazade bilgi edinmenizi sağlayan bir başka ücretsiz Google aracı. SEO projesi içerisinde ağırlıklı bir yeri olmasa da kendine has özellikleri sayesinde yardıma ihtiyacınız olduğunda sizi bekliyor olacak.
Bing Webmaster Tools [COLOR=#505050] Hali hazırda birçok Web yöneticisi Google Search Console kullanıyor. Bing Webmaster Tools da Google Search Console gibi birçok konuda bilgi veren bir araç. Ancak birkaç noktada ön plana çıkan özelliklere de sahip; Bing Webmaster Tools, Google Search Console’a göre daha çok derinlemesine analiz ve SEO geliştirme tavsiyeleri içeren fonksiyonlara sahip. Eğer şu ana kadar kullanmadıysanız, Bing Webmaster Tools çok işinize yarayabilir.
Yandex Metrica [COLOR=#505050] Google’ın gölgesinde kalmamak için çalışmalarını sürdüren Bing gibi pazara dahil olmaya çalışan bir başka arama motoru olan Yandex, Yandex Metrica ile hem Web yöneticilerine hem de SEO uzmanlarına ücretsiz olarak hizmet vermekte. Google Search Console ve Bing Webmaster Tools benzeri fonksiyonlarıyla hizmet veren Yandex Metrica, özellikle Rusya pazarında faydalı olabilecek bir araç.
Screaming Frog [COLOR=#505050] Bir arama motoruna bağlı olmadan hizmet veren ilk kısıtlı ücretsiz aracımız Screaming Frog. Ücretsiz versiyonu ile maksimum 500 URL’ye kadar tarama yapabildiğiniz bu araç, oldukça kapsamlı fonksiyonlara sahip. Bilgisayarınıza indirip kurarak kullanabileceğiniz Screaming Frog, Windows işletim sistemleri haricinde Mac OS X ve Ubuntu işletim sistemleriyle de çalışabilmesiyle dikkat çekiyor. Lisans başına yıllık 149 pound olarak ücretlendirilen Screaming Frog ile limitsiz tarama yapabiliyor, yaptığınız analizleri kaydedebiliyor ve tüm konfigürasyon seçeneklerine ulaşabiliyorsunuz.
[COLOR=#505050] Not: Bahsettiğimiz 500 URL kısıtlaması, her tarama için geçerlidir.
Black Widow [COLOR=#505050] Site yapısını (bilgi mimarisini) görebileceğiniz bu ücretsiz araçla özellikle yapısal düzeni ve site içi linkleme eksikliklerini tespit edebilirsiniz. Oldukça hızlı, basit ve kullanışlı olan bu araçla site yapısında garip görünen bölümleri tespit edebilirsiniz.
Soovle [COLOR=#505050] Soovle, yazdığınız bir arama terimiyle ilgili olan diğer arama terimlerini görmenizi sağlayan basit bir araç. Google’dan alışık olduğumuz, arama terimini yazarken karşımıza çıkan benzer arama terimleri veya arama sonuç sayfasının en altında görüntülenen ’ilgili aramalar’ bölümünde yer alan tüm terimleri, Google, Wikipedia, Amazon.com, Yahoo!, Bing, YouTube ve answers.com sitelerinden çekmekte. Böylece tek bir noktadan, insanların arama yaparken kullandığı belirli anahtar kelimelerle birlikte ’ilgili’ arama terimlerini görmenizi sağlamakta.
Übersuggest [COLOR=#505050] Übersuggest, Soovle benzeri bir mantıkla çalışan ücretsiz ve basit araçlardan bir diğer. Yazdığınız arama teriminin kombinasyonlarını ve arama teriminin yanına gelen diğer anahtar kelimeleri görmenizi sağlıyor. Ancak Soovle ile arasında birkaç fark var, Übersuggest birçok dilde hizmet vermekte ve sadece Web aramalarını değil, Görsel, Haberler, Alışveriş gibi kategorileri de desteklemekte. Ayrıca arama teriminin yanına gelecek ikinci anahtar kelimenin hangi harfle veya sayıyla başladığına göre de sıralama yapabilmekte. Örneğin ’laptop’ araması yaptınız. ’Laptop’ kelimesinin yanında yer alabilecek diğer anahtar kelimeleri de görebiliyorsunuz. Yapmanız gereken arama terimini yazıp arama kriterlerini belirlemek.
[COLOR=#505050]
Ücretli SEO Araçları [COLOR=#505050] SEO projenizi yeni başlattıysanız ve iş hacminiz çok yüksek değilse, ücretsiz araçlar sizin için yeterli olabilir. Ancak büyüme sürecindeyseniz ve ileri düzey bir SEO çalışması yapmak istiyorsanız, bazı noktalarda takılabilirsiniz. Bu noktada ücretli SEO araçlarına ihtiyaç duyabilirsiniz. Eğer ücretsiz araçların kesinlikle yeterli olmadığını düşünüyorsanız, aşağıda kısaca bahsedeceğimiz birkaç ücretli SEO aracını test edebilirsiniz.
[COLOR=#505050] Not: SEO çalışmasında nasıl bir yaklaşıma ihtiyacınız olduğu konusu, Web sitenizin durumu, hedef kitleniz, trafik hacminiz, e-ticaret yapıp yapmadığınız gibi konulara göre değişkenlik gösterebilir. Aşağıda bahsedeceğimiz araçları kullanmaya başlamadan önce bu konuyu netleştirmeniz çok sağlıklı olacaktır.
Moz Analytics [COLOR=#505050] Moz, SEO dünyasının en çok duyulmuş isimlerinden biri olabilir. Sahip olduğu analiz araçlarıyla birçok firmaya ve SEO uzmanına hizmet veren Moz, Moz Analytics aracıyla SEO çalışmalarına destek vermeyi amaçlıyor.
[COLOR=#505050] Moz SEO Analiz aracıyla sitenizin organik arama trafiğini, anahtar kelimelerinizin sıralamasını, yüksek performansa sahip iniş sayfalarınızı ve daha fazlasını inceleyebilirsiniz. Moz Analytics ayrıca firmanızın sosyal medya erişimini ve etkileşimini de takip etmenizi sağlıyor.
[COLOR=#505050] Standart ücretlendirme planı aylık 99 Dolardan başlayan Moz, 99 ile 599 Dolara kadar değişen 4 farklı plan sunmakta.
Searchmetrics [COLOR=#505050] Searchmetrics, gelişmiş fonksiyonları ve hem teknik hem de içerik optimizasyonu açısından derinlemesine analiz yapabilmesiyle dikkat çeken bir başka ücretli SEO aracı. Oldukça geniş bir fonksiyon listesine sahip olan Searchmetrics ile yapabilecekleriniz neredeyse sınırsız. Searchmetrics’in nasıl kullanılacağını öğrenmek bile başlı başına bir konu, yazılım içerisinde kendinizi kaybetmeniz an meselesi.
[COLOR=#505050] Temel olarak Anahtar Kelime araştırması, sıralama durumu ve URL bazında inceleme, Site üstü geniş analiz, rakip sitelerle karşılaştırma, içerik analizi gibi geniş kapsamlı konularda faydalı bir araç olan Searchmetrics’in temel hesabını aylık 69 Dolara satın alabiliyorsunuz.
[COLOR=#505050] Yeri gelmişken Searchmetrics’in Türkiye söz konusu olduğunda mobil veri sunmadığını da belirtmiş olalım. Özellikle mobilin yükselişte olduğu bu dönemde büyük bir eksiklik olduğunu düşünüyoruz. Konuyu kendilerine defalarca iletmemize karşın, Türk kullanıcı sayımız yetersiz, vallahi kurtarmıyor şeklinde yanıt aldık. Yani Searchmetrics ile Türkiye pazarında bir araştırma yaptığınızda mobil verilerinin dikkate alınmadığını bilmenizde fayda var. Bize göre ciddi bir eksiklik.
[COLOR=#505050]
SEMRUSH [COLOR=#505050] Son yıllarda yaptıkları geliştirmelerle dikkat çeken SemRush, ücretli SEO araçları arasında en iyisi olmaya oynuyor. Gelişmiş organik trafik ve keyword takip sistemi, semantik veritabanı, sayfa bazlı içerik ve yapısal öneriler ve birçok farklı özelliğiyle SemRush diğer yazılımlar arasında bir adım öne çıkıyor. SemRush ile sadece rakip site organik performansını değil site üstü SEO taraması, link analizi ve link building yapabilirsiniz. İncelediğiniz sitedeki hataları iletme şekli çok sade ve anlaşılır, tarama aracı da oldukça güçlü. SemRush Stradiji olarak şu ara en sık kullandığımız ve güvendiğimiz SEO aracı. Searchmetrics ile kıyasladığımızda özellikle Türkiye söz konusu olduğunda SemRush’ın mobil verileri sunabiliyor olması çok büyük bir artı. Yakında kapsamlı bir SemRush inceleme yazısı yazarak bu araç hakkında deneyimlerimizi aktarmayı planlıyoruz.
[COLOR=#505050] Aşağıdaki kutucuğa incelemek istediğiniz site adresini veya anahtar kelimeleri yazarak program hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
SEO Monitor [COLOR=#505050] Özellikle teknik takip ve keyword araştırması yapmak için kullanabileceğiniz SEO Monitor, Türkçe desteği veren ’Konu Tarayıcısı – The Topic Explorer ile ön plana çıkıyor. Konu tarayıcısı ile anahtar kelime araştırması yapmanızı kolaylaştıran SEO Monitor, projeniz için tahmini organik trafik (forecast) takibi yapmanızı da sağlayabiliyor. Şu an yeni kayıt yapan kullanıcılar için 14 günlük deneme sürümü olan SEO Monitor, minimum 49 euro fiyatla kullanabileceğiniz bir hizmet sunuyor.
Konu Tarayıcısı – The Topic Explorer [COLOR=#505050] Seomonitor.com tarafından geliştirilmiş bu semantik keyword aracını bu yazıda tanıttığımız diğer keyword araçlarından ayıran en önemli fark, Türkçe ve Türkiye için geliştirilmiş olması. Gerek keyword derinliği ve gerekse keyword’ler arasında semantik bağ kurabilmesi ile ön plana çıkıyor. Seomonitor.com müşterisiyseniz bu araç üzerinden yaptığınız keyword aramalarını projelerinize hedef keyword olarak ekleyebiliyorsunuz. Keyword arama hacimlerindeki yıllar içerisindeki değişimleri de gösterebiliyor oluşu en büyük artılarından birisi. Örneğin siz tutucu bir şekilde ’kredi hesaplama’ keyword’ünde sıralamaya girmek için yırtınıyor olabilirsiniz, ancak insanlar bu keyword yerine ’kredi karşılaştırma’ kelimesini giderek daha fazla kullanmaya başlamış olabilirler. Topic Explorer bu gibi detayları görmenizi sağlayacağı için bu aracı düzenli olarak kullanmanızı tavsiye ediyoruz. Seomonitor.com müşterisi olmasanız dahi belli bir ölçüde ücretsiz olarak kullanabilirsiniz.
Majestic [COLOR=#505050] Özellikle Link profilinizi merak ediyorsanız, Majestic tam size göre. Siteniz nereden, kaç adet link almış, link aldığınız siteler nasıl siteler, hangi sayfalarınıza link almışsınız, bu linkler tahmini olarak ne kadar trafik getirir, hangi linkler kayıp, hangileri yeni? Bunun gibi sorulara cevap bulmanızı sağlayan Majestic, kapsamlı bir link profili raporu oluşturmanızı sağlayan en önemli araçlardan bir tanesi.
[COLOR=#505050] Özellikle de link aldığınız sitelerin (eğer mevcutsa) beyan ettiği kategorileri de sıralayabilen ’Topics’ fonksiyonuna sahip olan Majestic, link aldığınız kategori ağırlığını görmenizi de sağlıyor. Link profilinizi netleştirmek için kullanabileceğiniz bu aracın ücretlendirmesi aylık 49 Dolardan başlıyor.
Ahrefs [COLOR=#505050] Link profilinizi inceleyebileceğiniz ve backlink incelemesi dışında birçok farklı fonksiyonu olan bir diğer ücretli araç da Ahrefs. Sitenize verilen linklerle ilgili kapsamlı bir tablo sunabilen Ahrefs, anahtar kelime bazında gündemin nabzını tutabilmenizi sağlayan ’******* Explorer’ fonksiyonuyla da dikkat çekiyor. Sitenize link veren IP grubundan adres uzantısına kadar kapsamlı bir rapor almanızı sağlayan Ahrefs, link profilinizin durumunu anlamanızı sağlayabilecek bir diğer ücretli araç. Ahrefs’in giriş seviyesi planı için ödemeniz gereken aylık ücret 99 Dolar.
Ücretsiz ve Ücretli SEO Araçlarına Genel Bakış [COLOR=#505050] Kullanabileceğiniz birçok ücretsiz ve ücretli SEO aracı olduğunu söyleyebiliriz. Hepsinin kendine has avantajları ve dezavantajları var. Sitenizin durumu ve SEO projenizin planlamasını baz alarak hangi araçları kullanmanız gerektiğini belirlemeniz faydalı olacaktır. Bütün SEO araçlarını kullanmak ya da kendinizi birkaç tanesiyle sınırlandırmak zorunda değilsiniz, sonuçta her SEO aracının yapabilecekleri ve yapamayacakları var.
[COLOR=#505050] Günümüzde kapsamlı bir SEO çalışması yapmak istiyorsanız, hem ücretsiz hem de ücretli SEO araçlarını aynı anda beceriyle kullanabiliyor olmanız şart. Ücretsiz veya limitli SEO araçları ihtiyaçlarınızı bir noktaya kadar karşılayabiliyorken, eksik kalan noktaları ücretli SEO araçlarıyla tamamlamanız mümkün olmakta. Sitenizin trafiğinden backlink profiline, sosyal medya performansından site üstü optimizasyonuna kadar birçok noktada size rehber olacak bu araçlardan mahrum kalmamanızı tavsiye ederiz.
[COLOR=#505050] Son söz olarak şunu da ilave edelim; bahsi geçen araçların hiçbirisi kusursuz değiller. Bu araçların zaman zaman hatalı veriler sunduklarına şahit olabiliyorsunuz. İşte bu noktada SEO ile ilgili tecrübeleriniz, gözlemleriniz ve daha önce yapmış olduğunuz hatalardan almanız gereken dersler devreye girmek durumunda. Bu araçlarla geçmiş SEO tecrübelerinizi harmanlayabilirseniz gerçekten iyi sonuçlar elde etmeniz mümkün olabilir. Bizim bu konuda önerimiz bu araçların verdiği sonuçlar hep şüpheyle yaklaşmanız ve SEO konusunda bilgi ve tecrübelerinizi sürekli olarak arttırmanız.

Kaynak: [COLOR=#222222]https://www.stradiji.com/2017-nin-en-iyi-ucretli-ve-ucretsiz-seo-araclari/
Junior Member
2017’nin En İyi Ücretli ve Ücretsiz SEO Araçları
teşekkürler, çok sağlam seo araçları listesi.
Administrator
2017’nin En İyi Ücretli ve Ücretsiz SEO Araçları
2017 Yılının En İyi Ücretsiz ve Ücretli SEO Araçları

[COLOR=#444B49] Google’ın her dönem yaptığı gibi algoritma değişimlerinden olumsuz etkilenmemek istiyorsanız kullanacağınız ekipmanlar sizi yanıltmayacak araçlardan oluşmalıdır. Çantanızda yer alması zorunlu olan en iyi ücretsiz ve ücretli SEO araçları hakkında bilgi edinerek bu eksikliğinizi önemli ölçüde kapatabilirsiniz. Bu yazıda siz okuyucularıma 2017 yılındaki SEO çalışmalarınız sırasında kullanabileceğiniz en iyi SEO araçlarıhakkında fikir vermeye çalışacağım. [COLOR=#444B49] Pek çok SEO aracının ücretsiz alternatifleri yer alsa bile ücretli araçlar ücretsiz olanlara göre çok daha fazla fonksiyona sahiptirler. Bununla birlikte bu araçlar yoğun araştırmaların sonucunda oluşturulmuş ek özelliklere sahiptirler. Eğer bütçeniz elverişliyse ve işinizde ciddi olduğunuzu ispat etmek istiyorsanız ücretsiz araçlardan daha çok ücretli araçları kullanmaya özen göstermelisiniz.

[Resim: 7.jpg][COLOR=#444B49]

[COLOR=#3366FF]2017 YILININ EN İYİ 5 ÜCRETLİ SEO ARACI

[COLOR=#444B49] Ücretli SEO araçları listemizde yer alan Ahrefs, Majestic, Moz, DeepCrawl, CognitiveSEO yeni SEO tool’u değiller ve daha başarılı araçlar gelmedikçe en iyi SEO ücretli SEO araçları olarak kalacaklardır. Daha ekonomik ve benzer işler yapan SEO araçları mevcut yalnız hemen hemen hiçbirinin bunlar kadar detay vermediğinin bilinmesinde yarar var.

AHREFS

[COLOR=#444B49] SEO dünyasının en popüler ücretli araçlarından birisidir. Her 15 dakikada bir veritabanı güncel hale getirilmektedir. Bu nedenle anlık olmasa bile kısa süre içerisinde yeni verilere ulaşabilecek potansiyele sahip olabilirsiniz. Site Explorer ve BacklinkChecker gibi oldukça faydalı iki özelliğe sahip olan Ahrefs’i kısıtlama olmadan kullanmak için aylık ödeme yapmanız gerekmektedir. [COLOR=#444B49] Ahrefs’in ayrı olarak ele alınması gereken Site Explorer özelliği bir sitenin backlink profilini incelemekte ve backlinklerle ilgili detaylı bilgiler sunmaktadır. Günümüz şartlarında sitenin rekabet halinde bulunduğu diğer sitelerle olan durumunu incelemek için backlink analizinin şart olduğu unutulmamalıdır.

MAJESTİC SEO

[COLOR=#444B49] SEO, bir sitenin zaman içerisinde geliştirmiş olduğu backlink stratejisinin ne olduğunu anlamanız için kullanabileceğiniz, kullanımı oldukça basit olan bir araçtır. Araç çok fazla veri sunduğundan ilk kez kullandığınızda biraz şaşırtıcı gelebilir fakat sunduğu bilgilerin ne denli önemli olduğunu kısa sürede kavrayabilirsiniz. [COLOR=#444B49] Link oluşturma ve oluşturulan linkleri takip etme konusunda bir araç kullanmak istiyorsanız Majestic SEO sizin için doğru tercih olacaktır. Backlinkler, anahtar kelimeler ve çapa metinleri gibi pek çok veri hakkında bilgi alabileceğiniz bu aracı kısıtlama olmadan kullanabilmek için aylık ödeme yapmanız gerekmektedir.

MOZ

[COLOR=#444B49] Pazarlama çalışmalarınızın durumunu tek bir panelden görüntülemek istiyorsanız Moz sizin için doğru seçim olacaktır. Moz, pek çok SEO uzmanıtarafından SEO çalışmalarının olmazsa olmazı olarak nitelendirilmektedir. Bu aracı kullanarak sıralamalar, linkler, sosyal veriler ve içerikler hakkında kapsamlı bilgiler edinebilirsiniz. [COLOR=#444B49] Moz, yukarıda belirtilen verileri sunmakla kalmaz aynı zamanda site hatalarını ve olası SEO fırsatlarını bulabilmeniz konusunda size yardımcı olur. SEO dünyasının İsviçre Çakısı olarak tanımlanabilir. Aracı kullanabilmek için aylık ücret ödemeniz gerekmektedir.

COGNİTİVE SEO

[COLOR=#444B49] Tek bir platformda backlink çalışması yapacaksanız bu aracın kullanımı kolay ve hızlıdır. SEO dünyasında en hızlı backlink kontrolü yapan araç olarak bilinen Cognitive SEO, analiz ettiğiniz sitenin backlinkleri hakkında size hızlıca detaylı bilgiler sunmaktadır. [COLOR=#444B49] CognitiveSEO’yu özel yapan durum Ahrefs, Majestic SEO ve Moz gibi diğer ücretli araçlardan veri toplaması ve elde ettiği bu verileri size sunmasıdır. Böylece tek bir sayfadan fazlasıyla kullanışlı olan diğer araçların backlink analiz raporlarını önünüze getirmektedir. [COLOR=#444B49] Bu kadar kapsamlı bir iş yapmasının yanında CognitiveSEO’nun aylık kullanım ücreti bulunmaktadır. Eğer kurumsal bir SEO çalışması gerçekleştirmeyi düşünüyorsanız bu araç ekipman çantanızda mutlaka olmalıdır.

DEEPCRAWL
[COLOR=#444B49]
Ufak sitelerden çok daha fazla verilere sahip olan büyük sitelerin incelenmesi için kullanılan bir araçtır. Bu araç sayfa üzerinde yer alan SEO hatalarının neler olduğunu tespit etmek adına işinizi kolaylaştırır. Çok fazla teknik bilgiye sahip olmasanız bile verileri basitleştirerek sunan bu araç sayesinde SEO çalışmalarını çok daha kolay ve hızlı yapabilirsiniz. [COLOR=#444B49] Yönlendirmeler, kopya içerik ve URL hatalarının yanında tarama hataları, **** açıklama sorunları gibi çeşitli konularda bilgiler sunan DeepCrawl, bir sayfada yer alan hataları en detaylı biçimde size sunmaktadır. Kullanımı ücretli olan bu aracı çok fazla sayfası olmayan siteler için kullanmaktan ziyade büyük siteler için kullanmalısınız.

[COLOR=#3366FF]2017 YILININ EN İYİ 5 ÜCRETSİZ SEO ARACI

[COLOR=#444B49] Pek çok kişi küçük projeler üzerinde arama motoru optimizasyonu ile denemeler ve geliştirmeler yaptığı için Ücretsiz SEO araçları her zaman daha fazla ilgi görmektedir. Aşağıda da belirttiğim Google servisleri birçok ücretsiz SEO aracına göre daha fazla detay sunmakta. Yalnız bu diğer ücretsiz SEO araçlarının kendine münhasır özellikleri olduğu gerçeğini de değiştirmez. İşte SEO çalışmaları sırasında mutlaka kullanmanız gereken en iyi ücretsiz SEO araçları listesi.

GOOGLE PAGESPEED INSİGHTS

[COLOR=#444B49] Site adresinizi girin ve Google PageSpeed Insights size sitenizin açılış hızını göstersin. Masaüstü ve mobil olmak üzere iki farklı analiz gerçekleştiren bu araç sitenizin neden yavaş açıldığına yönelik bilgiler vermekte ve size hataları bulup düzeltme fırsatı sunmaktadır. [COLOR=#444B49] Mobil inceleme alanında sitenin teknik sorunlarının yanında kullanıcı deneyimine yönelik bir takım bilgiler sunmakta ve sitenizi tam anlamıyla mobil kullanıma hazır hale getirmeniz konusunda size destek olmaktadır. Google PageSpeed Insights kullanımı ücretsiz bir araçtır.

KEYWORDTOOL.İO

[COLOR=#444B49] Bir anahtar kelimeyi girin ve Keywordtool.io size alternatif anahtar kelimeleri göstersin. Keywortool.io uzun kuyruklu anahtar kelimeleri bulma konusunda size yardımcı olabilecek sayılı araçtan birisidir. Anahtar kelime veritabanı oldukça geniştir ve sürekli güncel tutulmaktadır. [COLOR=#444B49] Ancak, Keywordtool.io alternatifsiz bir araç değildir. Anahtar kelime bulma konusunda size yardımcı olabilecek pek çok ücretli ve ücretsiz araç bulunmaktadır. Keywordtool.io’nun ücretsiz bir araç olduğunu düşünürsen ona en iyi alternatif Übersuggest anahtar kelime aracıdır. Keywordtool.io ’da eğer aynı zamanda anahtar kelimelerin potansiyel aranma hacimleri ile ilgili bilgileri de öğrenmek isterseniz ücretli versiyonunu kullanmanız gerekmektedir.

COPYSCAPE

[COLOR=#444B49] SEO her zaman teknik konuların düşünüldüğü ve verilerin analiz edildiği bir alan değildir. Çalışmalarınızı en verimli yapan unsur hazırlamış olduğunuz içerik ve içeriğin kalitesidir. Pek çok rakibiniz içerik yazarken birilerini taklit yoluna gidebilir veya başkasının yazdığı içeriği alıp kullanma yoluna gidebilir. Copyscape bu konuda size yardımcı olacaktır. [COLOR=#444B49] Bir adresi Copyspace’te analiz ettiğiniz zaman Copyscape o adreste yer alan içeriğin başka bir sitede yer alıp almadığını gösterebilmektedir. Kopya içeriklerden uzak durmak istiyorsanız veya birinin sizin içeriğinizi kopyalayıp yayınladığını düşünüyorsanız Copyscape aracından yararlanıp içerikleri analiz edebilirsiniz.

GOOGLE ANALYTİCS

[COLOR=#444B49] Sitenizin aldığı trafik değerlerini kontrol etmek ve analiz etmek istiyorsanız Google Analytics mutlaka kullanmanız gereken bir analiz aracıdır. Google tarafından ücretsiz bir biçimde sunulan bu araç sayesinde trafik değerlerinizi inceleyebilir ve yaptığınız incelemelerden yola çıkarak sitenizde geliştirmeler ve iyileştirmeler yapabilirsiniz. [COLOR=#444B49] Google Analytics ile size trafik getiren anahtar kelimeleri bulabilirsiniz. Bunun yanında dilerseniz en çok ziyaret alan, en çok vakit geçirilen ve en az ziyaretçi alıp, en az vakit geçirilen sayfalarınızı tespit edebilirsiniz. Değerleri düşük olan sayfalarda iyileştirmeler yaparak potansiyel trafik miktarınızın yükselmesini sağlayabilirsiniz.

GOOGLE ARAMA KONSOLU (GOOGLE SEARCH CONSOLE)

[COLOR=#444B49] Tartışmasız her site yöneticisinin kullanması gereken araçtır. Google’da sıralama elde etmeye çalıştığınız halde onun site yöneticisi aracını kullanmıyorsanız çok fazla sonuç elde etmeyi beklememelisiniz. Google Arama Konsolu (Google Search Console) sitenizde oluşan çeşitli hataları size bildirir ve bunları düzeltmenizi sağlar. [COLOR=#444B49] Bununla birlikte Google Arama Konsolu, Google tarafından uygulanan manüel yaptırımlar konusunda sizi bilgilendirir. Eğer algoritma değişikliklerinden sonra Google’ın mevcut kurallarına aykırı davranıyorsanız Google çalışanları bunu tespit edip size çeşitli yaptırımlar uygulayabilir. [COLOR=#444B49] Bir site sahibi olarak sürekli olarak Google Arama Konsolu’nda oluşabilecek hataları kontrol etmeli ve kısa sürede bu hataları ortadan kaldırmalısınız. Sitenizin sağlıklı bir biçimde işlemesini istiyorsanız hatalardan arınması konusunda gerekli çabayı göstermelisiniz. [COLOR=#444B49] 2017 yılında SEO çalışmalarınızın daha verimli olmasını istiyorsanız burada belirtilen ücretli ve ücretsiz SEO araçlarından en azından birkaçını mutlaka kullanmayı düşünmelisiniz. Bu araçlara göz atmadan çalışmalarınızı bir sonuca ulaştırmanız pek mümkün olmayacaktır.

İşinizi şansa bırakmayın ve ücretli araçları kullanamayacak durumda olsanız bile mutlaka ücretsiz araçları kullanarak yolunuza devam edin. [COLOR=#444B49] ..::| BONUS |::.. [COLOR=#444B49] Bir anahtar kelimede lokal sonuçlarda web sitenizin kaçıncı sırada yer aldığını merak ediyorsanız bu araç tam size göre diyebilirim. Local Rank Checker aracı ile il bazında anahtar kelime sıralaması öğrenmek çok kolay. Tek yapmanız gereken URL, anahtar kelime, ülke ve illeri ilgili alanlara belirtip rapor oluşturmak. [COLOR=#444B49] Link: https://www.georanker.com/local-rank-checker

[INDENT İster burada mevcut olan SEO araçlarını, isterseniz farklı araçları kullanın eğer SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) ile ilgili yeterli bilgiye sahip değilseniz araçların size sunduğu verileri anlamlandırmakta sıkıntı yaşayabilirsiniz. Bu da siteniz üzerinde yanlış hamleler yapmanıza neden olacağı için SEO görünürlülüğünü arttırmak yerine daha da kötü duruma getirmenize neden olabilir.
[/INDENT]

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Pir Zöhre Ana Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.