You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Anket Forumdaki Anahtar Kelime,Tags,Etiket gibi SEO yardımcı araçlarını kullanıyor musunuz?

Bu ankette oy kullanma yetkiniz yok.
Her açtığım konuda kullanırım 2 (33.33%)
Ara sıra kullanırım 0 (0%)
Hiç kullanmam 1 (16.67%)
Neden bahsettiğinizi anlayamadım Smile 3 (50.00%)
* Siz bu anket için oy kullanmışsınız. Toplam:: 6 (100%)
Administrator
SEO NEdir?
SEO Nedir?

SEO, İngilizce olarak “Search Engine Optimization” kelimelerinin ilk harfleri kullanılarak bulunmuş bir kısaltma isimdir. Türkçe’ye ise tam olarak “Arama Motoru Optimizasyonu” olarak çevirsek de sektörde birçok kişi bu değimi SEO olarak kullanmaktadır.


[Resim: seonedir.gif]

SEO, bir websitesini optimize ederek Google ve diğer arama motorlarında yapılan aramalardaki arama sonuç sayfalarında, istenilen anahtar kelimelerde daha üst sıralarda çıkartma eylemi ya da sanatıdır. SEO, bence, hem bir bilim dalı hem de bir sanattır. SEO’nun felsefesini tam olarak anlayamamış birinin bu konuda çok başarılı olma şansı yoktur.


Burada çok dikkat edilmesi gereken nokta SEO sadece Google’daki ve diğer arama motorlarındaki organik arama sonuçlarını etkilemeye yönelik yapılan çalışmalardır. Google Adwords programında tıklama başına ücret ödenip, sponsor bağlantı olarak arama sonuçlarında beliren sonuçların optimizasyonu SEO’nun konusu değildir.


SEO Nedir sorusunun cevabını tam olarak anlayabilmek ve SEO’nun felsefesinden bahsedebilmek için öncelikle SEO, SEM ve İnternet Pazarlama (Online Marketing) terimlerinin birbirinden farkını net olarak anlamak gerekir. Aşağıdaki grafik bu farkı basit olarak net bir şekilde ortaya koyuyor:


[Resim: seoseminternetpazarlama.jpg]


SEO vs SEM vs İnternet Pazarlama

SEO, arama motorlarında sadece organik sonuçlar için yapılan optimizasyonu kapsarken, SEM (Search Engine Marketing) içinde arama motoru geçen her türlü internet pazarlama dalını ve tekniğini kapsar. Hem SEO, hem PPC (Pay Per Click Advertising) SEM kapsamı içindedir. İnternet Pazarlama ise içinde SEO, PPC, Affiliate Pazarlama, Email Pazarlama, Sosyal Medyalar aracılığı ile pazarlama ve daha birçok pazarlama dalını kapsayan en geniş kavram olarak kullanılır.


Özellikle SEO ve SEM arasındaki farkın net anlaşılması çok önemli bir konu. Çünkü hem Türkiye’de hem de Amerika’da birçok firma SEO yaptıklarını iddia edip “1 Gün İçinde Google’da 1. Sıra Garanti” tarzında pazarlama teknikleri ve kampanyalar uygulamaktadırlar. Bırakın SEO ile bir anahtar kelimede birinci sırayı garanti etmeyi, PPC ile verilen ücretli sponsor bağlantılarında dahi birinci sırayı garanti etmek imkansızdır. Bir SEO uzmanı ya da firması, size herhangi bir anahtar kelimede yapacağı çalışma sonrası GARANTİ veriyorsa bu en naiv tabir ile yanıltmacadır. Henüz çalışmaya başlamadan sizi yanıltmak isteyen bir firmaya güvenip siteleriniz ve işiniz için çok önemli olan SEO konusunu onlara emanet etmek istemezsiniz sanırım.
SEO Nedir? Sorusuna Ayrıntılı Bir Cevap

İnternet kullanıcılarının çoğu zaman başlangıç noktası bir arama motoru ve bu genellikle Google. Bir konu araştırırken, bir ürün almadan önce, bir filmin yorumlarına göz atmak istediğimizde, hatta aklımıza gelen neredeyse her konuda bir Google araması ile sonuca ulaşabiliyoruz. Peki karşımıza çıkan arama sonuçları hangi kriterlere göre sıralanıyor?


İnternette arama motorlarındaki ezici üstünlüğünden dolayı vereceğim örneklerde Google ismini kullanacağım.



Google’da üst sıralarda çıkabilmek için bir sitenin SEO projesine başlamadan önce Google’un algoritmasını yakından anlamak ve bu algoritmadaki gelişmeleri çok yakından takip etmek gerekiyor. SEO konusunu zor bir meslek hale getiren zaten sürekli güncellenen bir konu olması. Bundan 12 ay önce SEO için çok önemli sayılan optimizasyon tekniklerinin bir kısmı şu anda ya tamamen değerini yitirmiş ya da değeri azalmıştır. Bu nedenle SEO konusu günlük takip ve kendini yenileme gerektiren bir konudur.
SEO çok genel hatları ile ikiye ayrılır. İngilizce olarak bu iki bölüm: “On Site SEO” ve “Off Site SEO” olarak adlandırılır. On Site SEO, bir sitede (kodu, met tagleri, image tagleri, içerik, keyword density, vs.) yapılan bütün optimizasyon tekniklerini kapsarken, Off Site SEO, o sitenin dışında yapılan bütün çalışmaları (link building, social bookmarking, vs.) kapsar. Özellikle Türkiye’de, ne yazıkki, halen bir sitenin birkaç **** tag’ini düzelterek SEO projesi gerçekleştirdiğini düşünen bir çok uzman! ve firma bulunmakta. Bilgili, tecrübeli ve kaliteli SEO Uzmanı eksikliğinden kaynaklanan bu sorun gün geçtikçe SEO’nun Türkiye’de daha popüler bir alan olmaya başlamasından dolayı ve daha çok insanın bu alana yönelmesinden dolayı azalacaktır.
Önemli olan Google’un algoritmasını ve arama motorlarının işleyişini çok iyi anladıktan sonra, sitenin, projenin ve optimize edilecek kelimelerin seviyesine göre bir yol haritası çizip çalışmaya başlamaktır.


Herhangi bir SEO projesinde herşeyden önce yapılması gereken anahtar kelime çalışması ve rakip analizidir. Doğru bir anahtar kelime araştırması ve çalışması yapılmamış bir SEO projesi hiçbir zaman istediği verime ulaşamaz.
SEO ve Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelime araştırması ve rakip analizi sağlıklı bir SEO projesi için ilk adımdır. Herşeyden önce ayrıntılı bir ön rapor ile müşterinin beklentileri doğrultusunda nelerin gerçekleştirebileceği nelerinse gerçekleştirilemeyeceği konusu henüz yolun başında iken netleştirilmelidir.



Çok basit bir örnek verip konuyu daha netleştirelim. İstanbul’da bulunan “Hürriyet Şarküteri” adlı bir firma Google’da arama sonuçlarında Hürriyet kelimesinde birinci sırada çıkmak istemektedir. Firmanın sahibinin internet ve teknik bilgisi azdır, onun için önemli olan markası olan Hürriyet’tir ve bu kelime ile birinci sırada çıkmaktır. Hürriyet gibi bir gazete markasının web sitesi varken bu ufak şarküterinin Hürriyet kelimesinde birinci sırada çıkma şansı nedir? Neredeyse sıfıra yakındır (imkansız demiyorum). Doğru bir anahtar kelime araştırması ve rakip analizi ile bu firma sahibine Hürriyet kelimesine yatırım yapmak yerine ona direk müşteri getirebilecek ve hedeflenmesi gereken anahtar kelimeleri tavsiye etmek en doğru olanıdır.
SEO Felsefesi ve İleri SEO Teknikleri

Özellikle rekabetin çok yüksek olduğu anahtar kelimelerde SEO çalışması yapmadan önce SEO’nun felsefesini çok iyi kavramak ve ileri SEO tekniklerine hakim olmak gerekir. SEO’yu bir anahtar kelime optimizasyonuna indirgeyen bir yaklaşım ile rekabetin yüksek olduğu alan ve kelimelerde başarılı olunamaz.


Bir sitenin teması, domain yaşı, SILO yapısı, link yapısı, referans değeri, Google gözünde otorite seviyesi gibi konular iyi kavranmadan rekabetin çok yüksek olduğu alanlarda SEO konusunda başarılı olmak imkansıza yakındır.
SEO konusunu kendisine meslek edinmek isteyen arkadaşlara en büyük tavsiyem çok fazla kaynak karıştırıp, olayın ileri tekniklerini ve felsefesini anladıktan sonra çok fazla test yaparak, deneme yanılma ile bu bilgileri tecrübeye çevirmeleri.
[BNeden SEO[/B]

  • Başarılı bir SEO uzmanı her ülke ekonomisi ve şartlarında ortalamanın çok üstünde para kazanır.
  • SEO, direk ölçülebilir sonuçları olduğu için manevi anlamda da tatmini çok yüksek bir iş dalıdır.
  • Başarılı SEO projeleri sadece maddi kazanç değil, reputasyon, otorite, tanınırlık, marka değeri gibi birçok ikincil kazanç sağlar.
  • Başarılı bir SEO uzmanı iseniz ukalalık yapma hakkınız vardır. Herhangi bir iş ortamında ya da konferansta, bir konuda çok bilmiş yorumlar yapan birisine çok sakin bir şekilde Google’da o konuyu arattırıp ilk sırada çıkan sitenin sizin optimize ettiğiniz sitenin olduğunu göstermek paha biçilemez bir duygudur (mastercard reklamı gibi oldu)
[KIRTOK.com - Ahmet KIRTOK's Personal Blog sitesinden alıntıdır]
Posting Freak
SEO NEdir?
Arama motoruyla üst sıralara yerleşme mantığının bilincinde olduğumu düşünüyorum ve bu konuda gayretimi açtığım her konuyu etiketlemekle gösteriyorum.

Ayrıca bilgilenmek isteyenlere bir GOOGLE SEO SEMİNERİ'ni öneriyorum..
İlgili seminer hakkında detaylı bilgiye ]buradan ulaşabilirsiniz..
[Resim: 114ld.jpg]



Ben göremem daha uzun boyunu
Ahret derler kısaltamam yolunu
Bugün Sahı Merdan sarsın oglunu
Yetis Ya Üseyin baban gidiyo
Administrator
SEO NEdir?
KibriyasınÜseyin yazdı:Arama motoruyla üst sıralara yerleşme mantığının bilincinde olduğumu düşünüyorum ve bu konuda gayretimi açtığım her konuyu etiketlemekle gösteriyorum.

Ayrıca bilgilenmek isteyenlere bir GOOGLE SEO SEMİNERİ'ni öneriyorum..
İlgili seminer hakkında detaylı bilgiye ]buradan ulaşabilirsiniz..

Pelin teşekkür ederim.
Junior Member
SEO NEdir?
güzel paylaşım emeğinize sağlık daha fazla bilgi için SEO Hocası ile Güncel SEO Dersleri sitesini öneririm güncel seo makaleleri yayınlıyolar rahat bir dil anlatımıda var
Administrator
SEO NEdir?
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Arama Motoru Optimizasyonu yani SEO, web sitelerimizin arama motorlarında daha çok görünürlülük elde etmesini sağlamak için yapılan çalışmalar bütünüdür.

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Google ve diğer arama motorlarında daha iyi konumlarda (sıralamalarda) yer alarak ziyaretçi sayılarımızı artırabiliriz.

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Bu performansı arama motoru kurallarına hakim olarak elde edebiliriz. Şimdi SEO’nun ne olduğunu, nasıl yapıldığını ve detaylarını öğrenme zamanı. Hazırsanız başlayalım.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system]
İçindekiler [FONT=-apple-system]


SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Nedir?

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] SEO, ’Arama Motoru Optimizasyonu’ anlamına gelir. SEO, ücretli olmayan (’organik’ olarak bilinir) arama motoru sonuçları aracılığıyla web sitenizin trafik kalitesini, miktarını ve markanızın trendini artırma uygulamasıdır.

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Başka bir ifade ile:
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Arama Motoru Optimizasyonu, Web sitelerinin arama motorlarında daha iyi performans göstermesi için yapılan çalışmaların tümüne verilen isimdir.

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] SEO aynı zamanda Arama Motoru Optimizasyonu’nun İngilizce karşılığı olan Search Engine Optimization (SEO) kelimelerinin kısaltılmış biçimidir.

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Web sitenizin arama motoru sonuç sayfasında (SERP) daha iyi sıralamalar elde etmesi için sürekli geliştirmeler yapma sürecidir. SEO sayesinde web sitenizin performansını artırabilir daha fazla ziyaretçiye ulaşabilirsiniz.
[COLOR=#756F00][FONT=-apple-system] Bu içerik sayesinde SEO Nedir? sorusunun cevabını ve Arama Motoru Optimizasyonunun nasıl yapıldığıyla alakalı bilgileri öğreneceksiniz. Ayrıca içerik sonrasında aklınıza takılan tüm sık sorulan sorulara hızlı cevaplar alabileceksiniz. İçeriğin uzun olması sizi korkutmasın, okurken keyif alacaksınız.

SEO Açılımı Nedir?

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] SEO’nun açılımı: Search Engine Optimization. İngilizce kelimelerin kısaltılması olan SEO’nun Türkçe karşılığı ise Arama Motoru Optimizasyonu’dur. Kısa ve net olarak tanımını yapmak gerekirse, web sitelerinin Google arama motorunda yükselmesi, doğal olarak trafik artışı sağlaması için yapılan çalışmalardır.



SEO Neden Gereklidir? Neden Önemlidir?

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] SEO’nun amacı web sitelerini Google ya da hedeflenen arama motorunda kelime bazlı üst sıralara çıkarmaktır. Üst sıralarda yer alan web sayfaları daha fazla tıklama alırlar. Fazla ziyaretçi her web girişimcisini mutlu eder ama burada asıl önemli olan nitelikli kullanıcı sayısıdır. Yani Arama Motoru Optimizasyonunu daha fazla ziyaretçi almak için değil daha fazla nitelikli ziyaretçi almak için yapmalısınız.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Bu konuda tecrübe sahibi değilseniz bir SEO uzmanı ile çalışmalara başlayabilirsiniz. Doğru uzmanı bulup bulmadığınız konusunda emin olmanızı öneririm. Çünkü bilinsizce yapılan çalışmalar sitenize ciddi zararlar verebilir. Çoğu uzman genellikle aşağıdaki hizmetleri sunarlar:
  • Sitenizin Genel Yapısını İnceleme.
  • Sitenizin İçeriklerini İnceleme, Revize ve Yeni İçerik Önerilerinde Bulunma.
  • Web Sitenizin Google ve Diğer Arama Motorlarına Göre Geliştirilmesi İçin Önerilerde Bulunma.
  • Anahtar Kelime Araştırması.
  • Rakip ve Sektör Analizi.
  • SEO Eğitimi.
  • Site Dışı Stratejilerin Geliştirilmesi ve Uygulanması.
  • Profesyonel ve Anlaşılır SEO Raporlarının Hazırlanması.


SEO Ne Demek? Öğrenmeye Hazır mısınız? O Zaman Başlayalım!

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] SEO, web sitesi trafiğini artırmak için kullanabileceğiniz çeşitli teknikler ve stratejiler içerir. Arama motorlarından gelen trafik, organik olarak da bilinmektedir. Ziyaretçiler, sunduğunuz şeyleri aktif olarak aramakta ve daha sık dönüşüm yapma eğilimindedir.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Rakiplerinizden üstün olmak zorlu bir iş olabilir fakat arama motoru optimizasyonunun başladığı yer aslında tam olarak da burasıdır. Google ve diğer arama motorlarının içeriğinizi okuması ve anlaması (web sitesini optimize etmek) için mücadele ederseniz, arama sonuç sayfalarında daha üst konumlarda yer alabilirsiniz.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Web sitenizi öne çıkması için, nasıl optimize edileceğini öğrenmek için önce arama motorlarının nasıl çalıştığını bilmeniz gerekmektedir. Ben bu olayı hep bir oyuna benzetmişimdir. Bu oyunun kuralları var ve bu kuralları Google belirliyor. Bizler yani web sitesi sahipleri bu kuralları bilir ve oyunu kurallarına göre oynarsak başarısız olma ihtimalimiz çok düşük olur. Şimdi oyunu kurallarına göre oynamaya hazır mısınız?
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Eğer video içeriklerle tecrübe sahibi olmak istiyorsanız ücretsiz video hizmetimi sunduğum YouTube kanalımı ziyaret edebilirsiniz. Bunun için youtube.com/c/ayhankaramancom bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.
Arama Motorları Nasıl Çalışır?

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] SERP’deki sonuçları belirleyen bir çok faktör var, ancak en önemlileri arasında alaka düzeyi, uzmanlık ve güven bulunuyor. Bu sinyalleri anlamanız ve sitenizi bunlara göre optimize etmeniz web sitenize fayda sağlayacaktır. Google ve diğer arama motorları kullanıcılarına yalnızca en alakalı ve yetkin sonuçları sunmak istediği için bu faktörleri dikkate almak şart.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Google kaliteli bir arama motorudur. Bugünlere, kullanıcılarına kaliteli bir deneyim yaşattığı için gelmiştir. Bu kaliteli deneyimi hangi web sitesiyle yaşatırsa o web sitesini her zaman için ödüllendirir. Yani bizler Google’a kaliteli bir deneyim yaşatma konusunda yardımcı olursak bunun ödülü kısa sürede alırız.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Bu nedir? Kaliteli içerik üretmek, web sitemizi kurallara göre optimize etmek, arama motorları için değil ziyaretçiler için çalışmak. Ayrıca, bazı durumlarda kişiselleştirme de nihai sonuca etki edebilmektedir. Kişiselleştirme için örnek vermek gerekecekse: konum bilgisi, kullanıcının arama geçmişi, kullanmış olduğu cihaz veya sosyal bağlantılar olabilir.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Arama motorları özellikle de Google, her yıl onlarca algoritma değişiklikleri gerçekleştirmektedir. Amaç araştırma yapan ziyaretçilerine daha alakalı sonuçlar sağlayabilmektir.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Yukarıda da bahsetmiştim: Daha kaliteli bir deneyim yaşatmak için her türlü iyileştirmeyi ve değişikliği yaparlar. Bazı değişiklikler büyüktür ve çok sayıda siteyi etkilemektedir. Bazıları ise küçüktür ve sonuç sayfasında yer alan konumlarınızda herhangi bir değişikliği neredeyse anlayamazsınız.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Geçen yıl birkaç önemli Google güncelleştirmesi yapıldı. Bu güncellemelere MOZ ve benzeri web sitelerinden ulaşabilirsiniz. En kısa süre de algoritmalarla alakalı detaylı bir içerik paylaşacağım. Unutmamamız gereken bir şey var: arama motorları her zaman aradığınız bilgilere en uygun bağlantıları vermek için çalışırlar.
Anahtar Kelimeler Neden Önemlidir?

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Anahtar kelimeler, SEO stratejiniz için olmazsa olmazdır. Bu yüzden, analitik bir yaklaşım kullanmalısınız. Öncelikle, potansiyel ziyaretçinizi düşünün. Ne tür bir arama yapıyor, ne istiyor? Sayfanızı yüzlerce farklı terim için optimize edemezsiniz. İşte bu yüzden çok spesifik sorguları tercih etmeli ve neyi optimize ettiğimize karar vermemiz gerekmektedir.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Akılda tutulması gereken 3 önemli şey var: Sıklık, Rekabet ve Alaka.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Anahtar kelime araştırma süreci, AKH, (Anahtar Kelime Hacimi), frekans (insanların bir şeyler aradığı sıklık) ile rekabet arasındaki ilişkidir (piyasanın ne kadar rekabetçi olduğu). AKH, anahtar kelimeler arasında en büyük potansiyelin hangisinde olduğunu ve sitenize daha fazla hedefli trafik çekmek için hangisinin daha fazla katkı sağlayacağını bulmak konusunda yardımcı olur.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] AKH araştırması yaparken yaparken çoğumuz hedefleyeceği anahtar kelimeyi aramaz. Amaç hazırladığımız içerikleri tanımlayan önemli anahtar kelimelere yer vermektir. Bu bizlere arama motorlarında daha görünür kılacak, hedeflenen anahtar kelimemize daha çok katkı sağlayacaktır.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Şimdi Uygulamalı Örneğimizi İnceleyelim:
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Bir cep telefonu satışı yapan e-ticaret sitesine sahip olduğunuzu varsayalım;
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Örnek 1: Kullanıcı ’iphone’ araması yapıyor.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Bu kelime de arama sonuç sayfalarında iyi bir konumda yer almak isteyebilirsiniz. Bu gerçekten çok aranan aynı zamanda da rekabet oranı çok yüksek bir anahtar kelimedir. Ayrıca, potansiyel kullanıcınınızın yeni bir telefon satın almak istemediğini, sadece bazı bilgilere ulaşmak ve resimleri incelemek için arama yaptığını dikkate alacak olursak, burada sizin sayfalarınızın bununla pek alakalı olmadığını zaten bu aramanın da bir dönüşüme uğramayacağını tespit etmiş oluruz.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Örnek 2: Kullanıcı, ’iphone 13 Pro Max 128GB’ araması yapıyor.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Şimdi, bu uzun kuyruklu ve ’iphone’ gibi sık sık aranan bir anahtar kelime değil. Ancak bu arama sizin sitenizle son derece alakalı ve rekabet oranı yüksek olmaya ayrıca dönüşümle sonuçlanması çok yüksek ihtimalli bir kelime. Bu kelime de, muhtemelen daha kısa süre de daha iyi konumlar da yer alabilirsiniz.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Anahtar kelime araştırması SEO sürecinin en önemli bölümlerinden biridir. Her şey dönüşümler veya gelen trafikle ne yapmak istediğinizle ilgilidir. Daha çok trafik mi yoksa daha çok dönüşüm getirecek trafik mi? Dönüşüm optimizasyonu çok daha farklı bir konudur. Bunu ilerleyen zamanlar da ele alacağım ve bununla alakalı bir içerik yayınlayacağım.
[COLOR=#756F00][FONT=-apple-system] Bu bölüme kadar geldiyseniz size muhteşem bir içerik önerim olacaktır. Lütfen ayhankaraman.com/arama-niyeti bağlantısında yer alan içeriği sık kullanılanlara ekleyin ve müsait olduğunuz ilk vakit içeriği tüketin. Smile İçeride yer alan video içeriği izlemeyi kesinlikle unutmayın.

İç Optimizasyon Nedir?

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Adından da anlaşılacağı gibi, iç optimizasyon, web sitesinde yapılan değişikliklerle ilgili olan optimizasyon türüdür. İçeriğinizin kullanıcılara nasıl gösterildiğini bilmek önemlidir. SERP’de bir başlık, bir açıklama ve bir web sitesi URL’si vardır ve web sitenizi optimize etmeye başladığınızda bunlar ilk iyileştirmeniz gereken alanlardır.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Web sitenizdeki her sayfa için benzersiz, açıklayıcı bir başlık ve açıklama girmelisiniz. Ayrıca net ve sezgisel bir URL yapısına sahip olduğunuzdan emin olmalısınız.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Her yönü ele alamayacağım ancak aşağıda bazı yüksek öncelik faktörleri sıralama ihtiyacı duydum:
  • Web sitenizin bulunduğu sektörle alakalı taze, harika içerikler sağlamalısınız.
  • Her sayfa için benzersiz başlık ve açıklama etiketi kullanmalısınız.
  • Hedeflenen çapa metni ile iç bağlantı kurabilirsiniz fakat burada aşırıya kaçmayınız.
  • Başlık etiketlerini (H1-H6) uygun şekilde kullandığınızdan emin olunuz.
  • Görsel optimizasyonu, görsel URL kullanımı ve ALT etiket kullanımlarına özen gösteriniz.
  • Mobil dostu bir web sitenizin olup olmadığına emin olunuz.
  • Web sitenizin hızlı açılmasına odaklanmalısınız.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Bazı tasarım, teknik ve kalite ipuçlarını da kontrol edebilirsiniz. Bütün bunlar sıralamanızı iyileştirmenize ve çok daha fazlasına yardımcı olabilir.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] SEO nasıl yapılır? Bununla alakalı yazdığım içeriğe de >> https://www.ayhankaraman.com/seo-nasil-yapilir/ bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz. Bu içerik sayesinde SEO konusunda ciddi bir tecrübeye sahip olacaksınız.
SEO Performansımı Nasıl Ölçebilirim?

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Sitenizin Organik açıdan nasıl bir performans gösterdiğini öğrenmek için Google Analytics’ten çekebileceğiniz bir çok farklı veri bulunmaktadır. SEO çalışmalarınızın performansını ölçtüğünüzde, doğru yönde gidip gideceğinizi anlamanıza yardımcı olabilecek metrikler aşağıdaki gibidir:

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Kanal Gruplaması – Organik trafiğiniz ücretli arama, yönlendirme trafiği, sosyal medya veya e-posta pazarlaması gibi diğer kanallarla karşılaştırıldığında nasıl bir performans sergiliyor?

Ortalama Konum – SERP’de belirli bir sorguya karşılık web sitenizin ortalama sıralaması nedir?

Tıklama Oranı – Web siteniz SERP’de belirli bir sorguda almış olduğu gösterim ve ilgili sorgunun almış olduğu TO’su (tıklama sayısının toplam gösterim sayısına bölünmesi) nedir?
Dönüşümler – Diğer kanallara kıyasla kaç tane dönüşüm var? Dönüşüm oranı nedir?
Davranış – Organik ziyaretçilerin hemen çıkma oranı nedir? Ziyaret başına sayfa gezine oranı ve sitede ortalama bulunma süresi nedir?

SEO ile İşimi Nasıl Geliştirebilirim?

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Arama Motoru Pazarlamacılığı (SEM), yatırım getirisi (ROI) açısından optimizasyona değer yüksek performanslı anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olabilir. Organik trafiğinizin artış göstermesini beklemek yerine, bir AdWords kampanyası başlatabilirsiniz. Bu sayede kullanmış olduğunuz anahtar kelimeler arasında büyük potansiyele sahip kelimeleri tespit edebilirsiniz.

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Google ADS sayesinde dönüşüm getiren kelimeleri de tespit edip bu kelimelere odaklanabilirsiniz. Zaman kaybetmeden hem trafiğinizi hem de organik trafik aracılığıyla gelen ziyaretçiler üzerinden gelirinizi artırabilirsiniz. Ancak, hedeflediğiniz anahtar sözcüklerini bulup SEO çalışmalarına başlayıp kesinlikle bu kelimeler de Adwords bütçesini kısmayınız ve bu kelimeleri hedeflemeyi bırakmayınız. Bu iki kanalı birlikte kullanmak çok daha iyi olacaktır.

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] İyi SEO, kalite puanını artırır ve Google ADS kampanyalarına yardımcı olur. Bu durum, tıklama başına ve kampanyanın genel maliyetlerini düşürecek aynı zamanda da başarı şansınızı artıracaktır.

[COLOR=#756F00][FONT=-apple-system] SEO yapmadan önce Google kalite yönergelerine hakim olmanız gerekir. Bunun için google.com/kalite-yonergeleri bağlantısını ziyaret edebilirsiniz. Bu yönergelerden bazılarını sizler için aşağıda paylaştım.

Google Web Yöneticisi Yönergeleri

Temel Prensipler:

  • Sayfaları arama motorları için değil, öncelikle kullanıcılar için yapın.
  • Kullanıcılarınızı aldatmayın.
  • Arama motoru sıralamalarını iyileştirmeyi amaçlayan hilelerden kaçının. Özellikle web sitenizin ziyaretçilerinize yardımcı olup olmadığı konusunda emin olmalısınız.
  • Web sitenizi neyin benzersiz, değerli veya çekici kıldığını düşünün.
Kaçınılması Gereken Şeyler:

  • Otomatik olarak oluşturulan içerik.
  • Otomatikv Bağlantı ağlarına katılmak.
  • Özgün içeriği çok az olan veya hiç olmayan kopya sayfalar oluşturmak.
  • Arama motoru tarayıcılarına ziyaretçilerden farklı içerik gösterme uygulaması.
  • Gizli metin ve bağlantılar.
  • Web sitenize trafik sağlamak için belirli aramalarda iyi sıralanmak üzere oluşturulmuş köprü sayfalar.
SEO Uzmanı Seçerken Neler Dikkat Edilmelidir?

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Bir uzman ile çalışma kararı almadan önce aşağıdaki sorulara yanıt bulduğunuzdan emin olmalısınız.
  • Bulunduğumuz sektörle alakalı deneyiminiz nedir?
  • Google web yöneticisi yönergelerine uyuyor musunuz?
  • SEO konusunda dikkate aldığınız en önemli kriterleriniz nelerdir?
  • Ne kadar zamandır SEO ile ilgileniyorsunuz?
  • Örnek çalışmalar, vakalar ve başarılı projelerinizle alakalı çalışma örneklerinizi görebilir miyim?
  • Raporlamayı nasıl yapıyorsunuz? Örnek görebilir miyim?
  • İletişim kanalınız ya da kanallarınız nelerdir? Size nasıl ulaşabilirim?
  • Ön görünüz nedir? Ne kadar zamanda sonuç alabiliriz?
  • Referanslarınızı öğrenebilir miyim?
  • Neden sizinle çalışmalıyım?
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Sizin için Google kural ve kriterlerine uygun olmayan çalışma süreci yöneten SEO uzmanlarından mutlaka uzak durmalısınız. Bu web sitenizi dönülmez bir yola sokabilir.

İncelemeniz Gereken SEO İçerikleri


[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Sizler için incelenmesi gereken ve ciddi katkı sağlayacak içerikleri bir araya getirdim. Aşağıda paylaştığım içerikleri incelemeniz ve web sitenizin üzerinde uygulamanız kısa sürede tecrübe kazanmanıza yardımcı olacaktır.

  1. Google’da Sıralam Almak Ne Kadar Sürer: ayhankaraman.com/googleda-siralama-almak
  2. SEO İçin Yapılması Gereken İlk Analiz: ayhankaraman.com/seo-icin-ilk-analiz
  3. Rakiplerin Organik Trafik Alan Sayfalarını Bulmak: ayhankaraman.com/rakiplerin-trafik-alan-sayfalari
  4. Adım Adım SEO Planı: ayhankaraman.com/seo-plani
  5. İçerik Boşluklarını Analiz Etmek: ayhankaraman.com/icerik-bosluk-analizi
  6. Adım Adım Organik Trafik Artışı: ayhankaraman.com/organik-trafik-artirma-yollari


SEO Eğitimi

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] SEO konusunda tecrübe sahibi olmak için bu konuda profeysonel kişilerden hizmet alabilirsiniz. SEO Eğitimi almanın en önemli yanı bu alanda uzmanlaşmış kişilerin elde ettiği tecrübeler hakkında bilgi sahibi olmaktır. 13 Yıldır bu sektörün içerisindeyim. Yaklaşık 7 Yıldır profesyonel olarak SEO Eğitimleri veriyorum. Eğitim hakkında detaylı bilgi almak için ayhankaraman.com/seo-egitimi bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system]
Ayrıca aşağıda yer alan formu doldurarak %25 indirim fırsatından faydalanabilirsiniz.
[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] [COLOR=#EA4335]%25 İNDİRİM FIRSATINI KAÇIRMA! Birebir, gerçek zamanlı, çevrimiçi ve size ait bir site üzerinden uygulamalı SEO Eğitimi!

HEMEN BAŞVUR

Sonuç

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] SEO ’uygula ve bırak’ türü iş değildir. Ziyaretçilerinize düzenli olarak taze, eşsiz bir içerik sağlamanız gerekir. Sonuçları etkileyebilecek çok faktör bulunmaktadır. Bu faktörler sürekli değişmektedir.

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Siz değerli ziyaretçilerime Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) süreciyle alakalı önemli bir bilgi aktarmak istiyorum. İçeriğimin en başında da belirtmiştim ama tekrar belirtmekte fayda var: Bu bir oyun. Bu oyunun kuralları var ve kuralları Google arama motoru belirliyor. Oyunu kuralına göre oynarsanız ödüllendirilirsiniz. Bu ödüllendirme uzun süreli olur. Ayrıca SEO’da kısa sürede sonuç beklemek en büyük hatalardan birisidir. Sabırlı olun ve çalışın.

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Aklına takılan bir şey mi var? Hemen yorum kısmını kullanarak bana sorularını yöneltebilirsin. Sorularını memnuniyetle ve çok hızlı cevaplayacağımdan hiç şüphen olmasın. Haydi bekleme hemen sor.

[COLOR=#756F00][FONT=-apple-system] SEO Nasıl Yapılır? Öğrenmek ister misin? >>> Hemen ayhankaraman.com/seo-nasil-yapilir bağlantısını ziyaret et mükemmel içeriği kaçırma!

[COLOR=#756F00][FONT=-apple-system] Daha fazla bilgi için hemen https://www.ayhankaraman.com/seo/ bağlantısını ziyaret et. Web sitenin arama motoru optimizasyonunu kendin yönet. Emin ol bu içerikler sayesinde kimseye ihtiyaç duymayacaksın.

Merak Edilen Sorular

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Merak edilen soruları sizler için bir araya getirdim. Sorular ve cevaplar aşağıda yer almaktadır.

[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] SEO Nedir Ne İşe Yarar?

SEO, İngilizce bir kelimedir. Search Engine Optimization kelimelerinin kısaltılmasıdır. Türkçe anlamı Arama Motoru Optimizasyonudur. Google ve diğer arama motorlarında web sayfalarının kelime bazlı olarak iyi konumlarda yer alması için yapılan çalışmaların bütünü olarak tanımlanabilir. İçeriğimde bunu örneklerle anlatmama rağmen sık sorulan bir soru olduğu için paylaşmak istedim.


[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] E-SEO Nedir?

SEO terimini sesli olarak ’esio’ diye telaffuz ederiz. Bu soru muhtemelen SEO ile E-SEO terimlerinin farklı konular olduğunu düşünen kişilerin yapmış olduğu bir arama olsa gerek.


[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] Dış SEO Nedir?

Dış SEO, adından anlaşılacağı üzere web sayfamızı dışarıdan etkileyen unsurlardır. Backlink, Google ADS, Sosyal Medya Reklamcılığı ve Hesap Yönetimi, Mail ve SMS gönderimleri dış optimizasyon sınıfına girmektedir.


[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] SEO Uzmanları Ne Kadar Kazanır?

Bunun net bir cevabı yoktur. Net rakam vermem doğru olmayacağı için ortalama rakamlardan bahsetmek istiyorum. Gerçekten işinizi doğru yapan bir uzman adayıysanız 3.000 TL ve üzeri gelirlere kısa sürede ulaşabilirsiniz. Çok yüksek standartlara ulaşmak için firmanızı ya da şahsınızı markalaştırmayı düşünebilirsiniz. Markalaşmak size sürekli büyüyenbir gelir imkanı sağlayacaktır.


[COLOR=#2C2F34][FONT=-apple-system] SEO Uzmanı Kime Denir?

SEO Uzmanı, web sitelerini Google ya da diğer arama motorları için optimize eden, web sitelerinin organik performanslarını iyileştiren ve bunu takip eden kişilere verilen ünvandır. Daha fazlası için ayhankaraman.com/seo-uzmani bağlantısını ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca eğer SEO hizmeti almak isterseniz sitedestek.com/seo bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

KAYNAK: https://www.ayhankaraman.com/seo-nedir/

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Pir Zöhre Ana Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.